Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

To see AR mode in action:

1. Install ARTEFACT app for iOS or Android;

2. Find the exhibition «I. Bilibin and A. Shchekatikhina-Pototskaya»

3. Push the «Augmented reality» button and point your phone's camera at the exhibit;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Crimea. Rocks. Sugarloaves

Creation period
1917
Place of сreation
Crimea
Dimensions
29,8x47,7 cm
Technique
cardboard, graphite pencil, watercolor
2
Open in app
#2
A brilliant graphic artist, illustrator, decorator, member of the association World of Art Ivan Yakovlevich Bilibin came to Crimea from Saint Petersburg. He was full of enthusiastic impressions of the Valdai lakes and Novgorod forests, where he hunted every winter. He settled in Batiliman and at first kept repeating that he would never betray the beauty of the Russian North, with which, according to him, nothing in the world could ever compare. However, gradually he became captivated by this southern region.

Bilibin created particularly fascinating works in the period from late September 1917 to late December 1919, prior to his departure to Novorossiysk, and emigrating. At that time, he permanently resided in Batiliman, where he produced a large series of landscapes depicting various corners of Crimea, with which he fell in love. The massive pinkish Mount Ilyas-Kaya was clearly visible from the windows of Bilibin’s dacha in Batiliman. If you climb on top of it, your attention will certainly be attracted by a group of individual rocks that look like vertically standing teeth, called Tyshlar or “Sugarloaves”, which are depicted in the presented watercolor.

Working on easel landscapes and paying greater attention to nature contributed to the improvement of both drawing and painting skills of the artist. In the landscapes, Bilibin achieved a subtle decorative effect of colorful combinations, and elegant transitions of tones. The peculiarity of Bilibin’s style is manifested here in that he conveyed the volume not by color, but by gradations of tone within one color. The objects deprived of a picturesque environment are perceived as isolated from each other. Bilibin does not seek to reflect the nuances of the transitional state of nature, he is attracted to that moment of a sunny southern day when everything is painted with a certain color, when shadow and light contrast with each other and the border between them is sharp, while the color spot has its own clear outline.

The artist viewed his landscapes not only as independent works of art, but also as a school of craftsmanship. The enrichment of visual techniques associated with working en plein air manifested itself in the 1910s in his illustrations and works for theaters, while many earlier created landscapes were subsequently used in illustrations and sketches of set design.
#4
Посмотреть в Госкаталоге
read morehide
00:00
00:00
1x

Crimea. Rocks. Sugarloaves

Creation period
1917
Place of сreation
Crimea
Dimensions
29,8x47,7 cm
Technique
cardboard, graphite pencil, watercolor
2
Point your smartphone camera to open in the app
Share
VkontakteOdnoklassnikiTelegram
Share on my website
Copy linkCopied
Copy
Open in app

Ivan BilibinCollection

Bormes. The South of France
Bormes. The South of France
Ivangorod Museum
Эскиз костюма половчанина
Эскиз костюма половчанина
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз костюма горожанки
Эскиз костюма горожанки
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз костюма Февронии
Эскиз костюма Февронии
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Stage design for the ballet “The Firebird”
Stage design for the ballet “The Firebird”
Ivangorod Museum
Design sketch of Matossian cigarettes
Design sketch of Matossian cigarettes
Ivangorod Museum
Эскиз костюма половчанки
Эскиз костюма половчанки
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз панно «‎Маркиза»
Эскиз панно «‎Маркиза»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
List of dishes and music
List of dishes and music
Ivangorod Museum
Эскиз декорации к пьесе «Стакан воды»
Эскиз декорации к пьесе «Стакан воды»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
The Marksman’s Wife Before the Tsar
The Marksman’s Wife Before the Tsar
Ivangorod Museum
Эскиз декорации к опере «Сказка о царе Салтане»
Эскиз декорации к опере «Сказка о царе Салтане»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Stage design for “The Romance of a Mummy”
Stage design for “The Romance of a Mummy”
Ivangorod Museum
Эскиз костюма для кинофильма «Коваль – богатырь»
Эскиз костюма для кинофильма «Коваль – богатырь»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Портрет Чириковой
Портрет Чириковой
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз костюма к пьесе «Стакан воды»
Эскиз костюма к пьесе «Стакан воды»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
«Во все время разговора он стоял позадь забора…»
«Во все время разговора он стоял позадь забора…»
The State Russian Museum
Эскиз костюма польского пана
Эскиз костюма польского пана
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Bilibin’s Dacha in Batiliman
Bilibin’s Dacha in Batiliman
Ivangorod Museum
Обложка к русским сказкам
Обложка к русским сказкам
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
To see AR mode in action:
  1. Install ARTEFACT app for 
  2. iOS or Android;
  3. Find and download the «Paintings in Details» exhibition
  4. Push the «Augmented reality» button and point your phone's camera at the painting;
  5. Watch what happens on your phone screen whilst you flip through the pictures.
 
We use Cookies
Cookies on the Artefact Website. We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies on the Artefact website. However, if you would like to, you can change your cookie settings at any time.
Подробнее об использованииСкрыть
Content is available only in Russian
%title%%type%