Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «I. Bilibin and A. Shchekatikhina-Pototskaya»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Crimea. Rocks. Sugarloaves

Время создания
1917
Место создания
Crimea
Размер
29,8x47,7 cm
Техника
cardboard, graphite pencil, watercolor
Коллекция
2
Открыть в приложении
#2
A brilliant graphic artist, illustrator, decorator, member of the association World of Art Ivan Yakovlevich Bilibin came to Crimea from Saint Petersburg. He was full of enthusiastic impressions of the Valdai lakes and Novgorod forests, where he hunted every winter. He settled in Batiliman and at first kept repeating that he would never betray the beauty of the Russian North, with which, according to him, nothing in the world could ever compare. However, gradually he became captivated by this southern region.

Bilibin created particularly fascinating works in the period from late September 1917 to late December 1919, prior to his departure to Novorossiysk, and emigrating. At that time, he permanently resided in Batiliman, where he produced a large series of landscapes depicting various corners of Crimea, with which he fell in love. The massive pinkish Mount Ilyas-Kaya was clearly visible from the windows of Bilibin’s dacha in Batiliman. If you climb on top of it, your attention will certainly be attracted by a group of individual rocks that look like vertically standing teeth, called Tyshlar or “Sugarloaves”, which are depicted in the presented watercolor.

Working on easel landscapes and paying greater attention to nature contributed to the improvement of both drawing and painting skills of the artist. In the landscapes, Bilibin achieved a subtle decorative effect of colorful combinations, and elegant transitions of tones. The peculiarity of Bilibin’s style is manifested here in that he conveyed the volume not by color, but by gradations of tone within one color. The objects deprived of a picturesque environment are perceived as isolated from each other. Bilibin does not seek to reflect the nuances of the transitional state of nature, he is attracted to that moment of a sunny southern day when everything is painted with a certain color, when shadow and light contrast with each other and the border between them is sharp, while the color spot has its own clear outline.

The artist viewed his landscapes not only as independent works of art, but also as a school of craftsmanship. The enrichment of visual techniques associated with working en plein air manifested itself in the 1910s in his illustrations and works for theaters, while many earlier created landscapes were subsequently used in illustrations and sketches of set design.
#4
Посмотреть в Госкаталоге
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Crimea. Rocks. Sugarloaves

Время создания
1917
Место создания
Crimea
Размер
29,8x47,7 cm
Техника
cardboard, graphite pencil, watercolor
Коллекция
2
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении

Ivan BilibinКоллекция работ

Обложка отрывного русского календаря
Обложка отрывного русского календаря
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Иллюстрация к французской сказке
Иллюстрация к французской сказке
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
The Marksman’s Wife Before the Tsar
The Marksman’s Wife Before the Tsar
Ivangorod Museum
Portrait of Dunya
Portrait of Dunya
Ivangorod Museum
The Tale of Tsar Saltan
The Tale of Tsar Saltan
Ivangorod Museum
Открытка «Стрелец...»
Открытка «Стрелец...»
Алтайский государственный краеведческий музей
Design sketch of Matossian cigarettes
Design sketch of Matossian cigarettes
Ivangorod Museum
Эскиз декорации к пьесе «Власть тьмы»
Эскиз декорации к пьесе «Власть тьмы»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз панно «‎Маркиза»
Эскиз панно «‎Маркиза»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Компьенский лес
Компьенский лес
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз костюма Февронии
Эскиз костюма Февронии
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Эскиз декоративное панно «Персидский мотив»
Эскиз декоративное панно «Персидский мотив»
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Portrait of an Egyptian Boy
Portrait of an Egyptian Boy
Ivangorod Museum
Эскиз костюма половчанки
Эскиз костюма половчанки
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Young Vologda Woman in Festive Attire
Young Vologda Woman in Festive Attire
Ivangorod Museum
The Murdered One
The Murdered One
Ivangorod Museum
Mount Kalanykh-Kaya
Mount Kalanykh-Kaya
Ivangorod Museum
Heroic Past of the Russian People
Heroic Past of the Russian People
Ivangorod Museum
Обложка к «Хрестоматии»‎
Обложка к «Хрестоматии»‎
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Сосны на берегу моря
Сосны на берегу моря
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%