Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Dagestan Museum of Fine Arts»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

The Capture of Akhulgo

Время создания
1888
Размер
338x428 cm
Техника
Canvas, oil
4
Открыть в приложении
#4
Franz Roubaud
The Capture of Akhulgo
#2
Franz Roubaud (1856-1928) was the son of a French bookseller who built his life in Russia. He went down in history as a classic battle painter and creator of one of the most majestic panoramas in the world — ‘The Battle of Borodino’. In his lifetime, the artist created more than two hundred monumental paintings. 

‘The Capture of Achulgo on the 22nd of August, 1839’ is the centerpiece of his so-called ‘Caucasian cycle’. It was part of the well-known panoramas painted by Roubaud — ‘Assault of the Akhulgo aul"(village). 
#10
In 1885, the artist signed a contract to create 23 paintings for the Engineer Department of the Caucasian Military Corps, which at the time were engaged in the creation of the ‘Temple of Glory’, a military and history museum in Tiflis. The paintings were to be dedicated to the memory of the wars Russia waged in the Caucasus. The idea seemed truly grand — Roubaud had to delve deeply into the military history of Russia, starting with the campaigns of Peter I. The painting, dedicated to the capture of the fortified residence of Imam Shamil, was also among those pieces. The artist completed 17 batal paintings.
Open letter. ‘Tifis. Temple of Glory ’
#5
The Battle of Borodino, 1912. A fragment. Source: Museum-panorama of the battle of Borodino
#6
Before embarking on The Capture of Akhulgo on the 22nd of August, 1839, the artist travelled extensively in the Caucasus. The local places soon became one of Roubaud”s favorite picture themes. He carefully studied the area where the main events had taken place collecting eyewitness accounts of those who had been directly involved in the events. 
#11
Plan for the siege of Aul Ahulgo in Dagestan in 1839
#12
Akhulgo Aul sat on a huge steep cliff, which is what Roubaud depicted in his work. As the aul was virtually inaccessible, Shamil used it as his main stronghold. A garrison of the most fanatical imam followers protected Akhulgo. However, the Russian troops managed, in June 1839, to get close to the village, seizing it by the end of the summer. A mere five thousand hill-men resisted the thirteen-thousand-strong tsarist army; but the steep cliffs and a deep narrow gorge were on their side. It was precisely this landscape that Roubaud depicted.
#8
This work reflects the skill of a true realist — something Roubaud was famous for. The artist was a master of drawing techniques, able to get the viewers focus on the smallest details of the battle. He depicted the tsarist infantry at the moment when it was crossing the bridge across the gorge. A fierce battle was raging in the village — at Akhulgo, the tsarist troops lost more than 500 people and Shamil — almost his entire army.
#13
View of the peak on which the village was located
#9
In 1896, Roubaud showed his work at the Nizhny Novgorod All-Russia Art and Industry Exhibition, where a separate building had to be built for it. The work cost the artist 35,000 rubles. To pay off the creditors, he asked the Emperor Nicholas II to purchase the painting for 15,000 rubles. Soon it was bought by the War Ministry, but the panorama”s wanderings did not end there. Up to 1924, it was stored in the Artillery History Museum in St. Petersburg, where it was badly damaged during the flood. As late as 1928, the work was handed over to the Dagestan Museum of Local Lore with only the painting”s fragments surviving today.
#14
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

The Capture of Akhulgo

Время создания
1888
Размер
338x428 cm
Техника
Canvas, oil
4
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении

Franz RoubaudКоллекция работ

Battle at Kuruk-Dara
Battle at Kuruk-Dara
Yaroslavl Museum of Fine Arts
Панорама «Бородино». Батарея Раевского
Панорама «Бородино». Батарея Раевского
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». Между Горками и Семёновским
Панорама «Бородино». Между Горками и Семёновским
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». Село Бородино
Панорама «Бородино». Село Бородино
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Portrait of two officers
Portrait of two officers
Museum of the Heroic Defense of Sevastopol
Панорама «Бородино». К северу от Семёновского
Панорама «Бородино». К северу от Семёновского
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
The Death of Major-General Sleptsov
The Death of Major-General Sleptsov
Stavropol Krai Museum of Fine Arts
Панорама «Бородино». К югу от Семёновского
Панорама «Бородино». К югу от Семёновского
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». Семёновские высоты
Панорама «Бородино». Семёновские высоты
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Программа благотворительного концерта
Программа благотворительного концерта
Museum of Theater and Music
Панорама «Бородино». К северо-западу
Панорама «Бородино». К северо-западу
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». Деревня Семёновское
Панорама «Бородино». Деревня Семёновское
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Живой мост
Живой мост
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». Шевардино
Панорама «Бородино». Шевардино
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
Панорама «Бородино». К востоку от Семёновского
Панорама «Бородино». К востоку от Семёновского
Museum-Panorama “Battle of Borodino”
The Battle of Borodino. The Third French Attack
The Battle of Borodino. The Third French Attack
Museum of Artillery
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%