Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Dagestan Museum of Fine Arts»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Construction

Время создания
1918
Размер
72x63 cm
Техника
Oil on canvas
7
Открыть в приложении
#1
Alexander Rodchenko
Construction
#2
Alexander Rodchenko was one of the founders of the design industry; a classical master of Constructivism; the author of hundreds of posters, collages, and campaign leaflets, which today are perceived as a prototype of the modern advertising. In addition, he took his place in history of art as an innovative photographer, artist, and illustrator.
#4
A. Rodchenko. Poster. 1925. Source: Ramensky Museum of History and Art
#3
In 1914, the artist got acquainted with the futurists Vladimir Mayakovsky, David Burliuk, and Vasily Kamensky. Shortly after that, Rodchenko followed his wife, the artist Varvara Stepanova, and moved from St. Petersburg to Moscow. This is how his creative search in the field of the non-objective painting began. At first, his mentor was one of the avant-garde leaders Vladimir Tatlin, due to whom the artist became interested in constructions. Also, as Rodchenko admitted, he adopted from Tatlin his attitude to the profession, to things, to materials, to food, and to life in general. 

In 1915, Rodchenko began experimenting with geometric structures and developing his own abstract art system, different from what Kazimir Malevich and other avant-garde artists were doing. In one of his letters to Varvara Stepanova, the artist wrote: I have found what to paint, and I think it will be fresh and bold.
#6
He strove to free the art of painting from the imposed limits, and the Construction from the collection of the P.S. Gamzatova Dagestan Museum of Fine Arts perfectly illustrates his creative endeavor. It also has a second name: Non-objective Composition II. 

In 1918, Rodchenko made the circle his main shape for painting, and created with it a whole series of works entitled Color Concentration. The Construction is one of them. He experimented with the effect of glow by highlighting certain elements of his compositions with a white rim. In many ways, all this was done to be in opposition to the Suprematism movement artists, who Rodchenko considered his main rivals. Malevich defined Suprematism as the creation of pictorial forms that are the goals in and of themselves, that is, the art of painting as such: he and his fellow artists abandoned the subject, motif, and meaning, in favor of pure forms. For Rodchenko, the dominating pillar of a painting was the texture, and each element, whether it was a line or a circle, had its own a special meaning. 

It was the Construction that represented the new Soviet art in Germany in 1922 and at the Venice Biennale in 1924. Then it spent many years in collections of various museums, and finally it was placed in the P.S. Gamzatova Dagestan Museum of Fine Arts. In 1992, there was an attempt to steal the Construction by cutting the canvas out of the stretcher, which, fortunately, failed. The painting was restored and returned to the permanent exhibition. 
#7
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Construction

Время создания
1918
Размер
72x63 cm
Техника
Oil on canvas
7
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении

Alexander RodchenkoКоллекция работ

Иллюстрация к поэме Про это
Иллюстрация к поэме Про это
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №12 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №12 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №7 (1927)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №7 (1927)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №4 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №4 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №7 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №7 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №4 (1927)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №4 (1927)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №3 (1927)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №3 (1927)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №2 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №2 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №8 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №8 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала Новый ЛЕФ №1 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №1 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала ЛЕФ №4
Обложка журнала ЛЕФ №4
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала ЛЕФ №1
Обложка журнала ЛЕФ №1
Библиотека иностранной литературы
Обложка журнала ЛЕФ №3
Обложка журнала ЛЕФ №3
Библиотека иностранной литературы
Triangles
Triangles
Astrakhan State Art Gallery named after Pavel Dogadin
Обложка журнала ЛЕФ №3 (1924)
Обложка журнала ЛЕФ №3 (1924)
Библиотека иностранной литературы
Портрет Эсфирь Шуб
Портрет Эсфирь Шуб
ROSPHOTO
Обложка журнала Новый ЛЕФ №10 (1927)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №10 (1927)
Библиотека иностранной литературы
Портрет Владимира Маяковского
Портрет Владимира Маяковского
The Pushkin State Museum of Fine Arts
Обложка журнала Новый ЛЕФ №9 (1928)
Обложка журнала Новый ЛЕФ №9 (1928)
Библиотека иностранной литературы
Портрет молодой женщины
Портрет молодой женщины
Реставрационный центр им. И.Э. Грабаря
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%