Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Kamchatka. From Hypothesis to Truth»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Panel “Altar of Sacrifice”

Время создания
1989–1990
Место создания
Petropavlovsk-Kamchatsky, the USSR
Размер
44x107 cm
Техника
fiberboard, oil; painting
1
Открыть в приложении
#1

The Kereks, the least numerous people of the North, called themselves “ankalgakku”, i.e. “seaside people”. This North-Eastern Paleo-Asiatic ethnic group is more ancient than the Chukchi and Koryaks. They were not nomadic and tended to settle along the Bering Sea from the Anadyr estuary to the mouth of the Opuka River.

Kereks’ traditional way of life was archaic and lacked any specialization in trades. Hunting for birds and small rodents, fishing on spawning rivers and lakes, foraging on the coast and in the tundra, as well as fishing for sea animals were equally important. While retaining their archaic character, the Kereks borrowed and blended spiritual and material traditions of all the peoples of North-East Asia.

Throughout their historical development, the Kereks have absorbed elements of the Itelmen, Koryak and Chukchi cultures. Nevertheless, the Kereks have retained their own ethnic characteristics. Their physical type distinguishes them from the Chukchi and Koryak: they are short in stature, agile and quick, have a waddling gait, and put their feet with toes inside.

The researchers established that, typically, every old Kerek settlement had a sacrificial site near it, which was a numerous accumulation of reindeer skulls and horns, skulls of walruses, sea lions, bears and other sea and land animals. The ethnographer Innokenty Stepanovich Vdovin called such sacrificial sites “appapil” and “yyllapil” — translated from Koryak as “grandfather” and “grandmother” — and associated them with the cult of ancestors.

Innokenty Vdovin wrote,

#2

It is like a treasure trove of hunting tools, left there by hunters year after year, in layers, over not just decades, but likely centuries. Such multi-layered sacrificial sites are extremely interesting and important for history, because they provide a visual idea of the tools used in hunting those animals whose skulls are collected here.

#3

Not all sacrificial altars were associated with ancestor cults, many reflected the world that provided the means of subsistence for the aboriginal people of the Northeast. Not only skulls were found on the altars, but also offerings in the form of various implements and female jewelry.

#4
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Panel “Altar of Sacrifice”

Время создания
1989–1990
Место создания
Petropavlovsk-Kamchatsky, the USSR
Размер
44x107 cm
Техника
fiberboard, oil; painting
1
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%