Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Penza Land in Russian Literature»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Flower Girl

Время создания
1851–1880
Место создания
Meissen, Germany
Техника
porcelain; casting, firing, polychrome painting, glazing, molding, gilding
Коллекция
1
Открыть в приложении
#6

The Meissen Porcelain Manufactory was founded in 1710 and named after the nearby town of Meissen in Upper Saxony. For a long time, it maintained the status of the leading enterprise in the production of genuine hard-paste porcelain.

The factory’s golden age that took place in the 18th century is associated with the sculptors Johann Joachim Kändler and Michel Victor Acier.

Johann Kändler created works in the spirit of Rococo — they were festive, colorful, and luxurious, often exploring the subject of court life. Kändler’s follower Michel Victor Acier set the direction of Neoclassicism in porcelain art, combining elements of the emerging Classicism and Rococo.

It was in the 18th century that the Meissen factory developed its recognizable style, compositions, and artistic motifs. In the 19th century, the factory faced a period of stagnation, and almost all products were created using the already recognized models of Acier and Kändler. This was when the displayed “Flower Girl” was manufactured in the style of Neoclassicism.

18th -century visual arts were dominated by the theme of love. In keeping with these trends, this figurine depicts a couple in love and a cupid. Michel Victor Acier was one of the first artists to use figures of angels and cupids in statues to enhance the emotional impact of a composition.

Meissen products of this time were characterized by precise details and floral motifs, which were influenced by the Dutch and German easel painting. In the bouquets, the artist depicted mainly roses, violets, and peony poppies.

In 1720, the factory started using the hot method of painting: the paint was not applied to the product after firing but fused directly into the glaze. With the help of this method, the original color of the painting was preserved for a long time. Moreover, it helped to expand the color palette which originally included only five colors. As a result, Meissen porcelain reached the quality level of Chinese porcelain. The “Flower Girl” was painted using around 30 color shades.

#7

Flower Girl

#26
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Flower Girl

Время создания
1851–1880
Место создания
Meissen, Germany
Техника
porcelain; casting, firing, polychrome painting, glazing, molding, gilding
Коллекция
1
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%