Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Life and Legacy of Sergey Sergeyev-Tsensky»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Urania typewriter

Время создания
the first half of the 20th century
Место создания
Dresden, Germany
Размер
35,5x28,5x24,5 cm
Техника
metal, enamel, rubber
0
Открыть в приложении
#3

The exhibition features a Urania typewriter with a Cyrillic keyboard, made in Germany presumably before World War II. This typewriter was used only by the secretaries of Sergey Sergeyev-Tsensky to reprint his manuscripts, not by the writer himself: he wrote his works exclusively by hand, mostly using a school fountain pen. His handwriting was distinctively calligraphic and elegant.

Sergeyev-Tsensky developed a habit of writing clean copies right away, without any drafts. This was prompted by an acute shortage of paper in Alushta in the early 1920s when even wrapping paper came in handy.

Sergey Sergeyev-Tsensky recalled,
#9

I wrote five printer’s sheets [of ‘Sevastopol Labors’] a month on a regular basis… I always wrote a clean copy without making any smudges or edits in manuscripts and never asked to rewrite the same thing twice. I find all these practices that lead to countless blots completely ridiculous and preposterous.

#10

Sergeyev-Tsensky used to think everything through first, then formulate every phrase in his mind and only after that take a pen and put everything on paper. The writer had a phenomenal memory, allowing him to remember not only the text but also the relationships of thousands of characters and the smallest artistic details.

Sergeyev-Tsensky said the following about the artistic skill of writers,
#11

The creative mind is any creative person’s manager. It sorts out all the impressions that an artist receives from life. From the depths of memory, it snatches those of them necessary for artistic work. It follows closely the way and the sequence that the work’s main idea is being realized in. Should something unnecessary be found, it is placed back in the memory storehouse to be used for something else. And if something is missing, the mind diligently looks for other suitable options. ˂…˃ The kind of memory that can hold every day of a person’s life with all the people and all their words, with all kinds of clouds in the sky, with all greenery or all snow drifts, with a wolf howling or a chaffinch singing, is the true gift that a fairy must have laid in the cradle.

#12
1 / 4
Urania typewriter
#5
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Urania typewriter

Время создания
the first half of the 20th century
Место создания
Dresden, Germany
Размер
35,5x28,5x24,5 cm
Техника
metal, enamel, rubber
0
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%