Шрифт
Цвет
Графика
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Martial Chamber»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Propeller from the “Lebed” aircraft

Время создания
1915
Место создания
the Russian Empire
Размер
240x22 cm
the outer diameter of the central part — 18 cm
Техника
gluing, polishing
Выставка
0
Открыть в приложении
#2

The Aeronautical Joint-Stock Company “V.A. Lebedev” was in business a little over three years, from 1914 to 1917. The company was known for copying foreign aircraft (without permission) in the early years of its existence.

The founder of the company, Vladimir Alexandrovich Lebedev was born in 1879 in St. Petersburg. In 1909, having built a glider together with his brother Alexei, he became a member of the All-Russia Aero Club. At the same time, he made a trip to France to learn about airplane production.

Having personally studied most fundamental elements of aviation, Lebedev became an entrepreneur and opened a workshop in St. Petersburg that manufactured “Integral” propellers, as well as parts for “Deperdussin” and “Nieuport IV” aircraft. The products, especially the propellers, were in high demand, so the management was planning to expand production.

In April 1914, Lebedev leased a plot of land from the Imperial Aero Club at the commandant’s airfield and there he founded his Aeronautical Joint-Stock Company “V.A. Lebedev”. At first, the aircraft produced by Lebedev’s factory did not have a special system of designations and were named the same as the originals from which they were copied: “Morane”, “Farman”, “Deperdussin”, “Nieuport”, “Voisin”. However, in 1915, the company adopted a single designation “Lebed” (“Swan”) with an additional Roman numeral.

The first model which received the new designation was the Sopwith Tabloid, an English biplane of the 1913 model built at Lebedev’s factory in 1915. It was equipped with an 80 hp “Gnome” engine and was almost an exact copy of the original. The aircraft became known as 
Lebed VII (Swan VII). The released airplanes did not carry weapons and were used as reconnaissance and training aircraft.

One of the military pilots of the 21st Corps Aviation Detachment who flew the Swan VII aircraft indicated in a report:

#3

I did not have to fly often; hence the flights did not reveal all the capabilities of the aircraft. And yet, being capable of flying at the same speed as the Morane, the Swan VII offers a better field of view, and the descent is easier. However, as a single-seater, it is unsuitable for military purposes.

#4

Apparently, due to this assessment, serial production of the Lebed VII was rejected, and the remaining copies were sent to the Gatchina Aviation School, where they were in service until the beginning of 1917.

#5
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Propeller from the “Lebed” aircraft

Время создания
1915
Место создания
the Russian Empire
Размер
240x22 cm
the outer diameter of the central part — 18 cm
Техника
gluing, polishing
Выставка
0
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%